CEO Impossible Foods: Plantbased beter dan vegan op foodlabels

Plantbased term spreekt breder publiek aan, volgens Pat Brown

In Trends door 4 september 2018 Laat een reactie achter

Impossible Foods, de vleesloze hamburger, waarschuwt restaurants de term vegan niet voor haar producten te gebruiken. CEO en oprichter Pat Brown geeft aan dat het gebruik van het woord vegan voor veel consumenten een wijzend vingertje impliceert richting vleeseters.

Polariserende associatie

Volgens Pat Brown kan het v-woord kan polariserende associaties opwekken bij omnivoren. ‘Ik ben een vegan. Maar voor veel consumenten is die term beladen – het voelt voor sommigen als een cult’, aldus Brown, wiens burgers inmiddels op 3000 locaties in de Verenigde Staten wordt verkocht.

Verschillen tussen veganisme en plantbased

Veganisme is een filosofie waarbij alle dierlijke producten worden afgezworen. Een levenswijze waar compassie, dierenrechten, milieu en gezondheid voorop staan. Een plantbased dieet focust op het eten van plantaardige, natuurlijke en onverwerkte voeding. Plantbased zoals door Impossible Foods gebruikt kan dus verwarrend werken, aangezien deze vleesloze hamburger een gefabriceerd product is.

Beyond Meat vermijdt ‘vegan’ term eveneens

Beyond Meat, een andere maker van vleesloze burgers, gebruikt het woord ‘vegan’ of ‘vegetarian’ bewust niet in de hoop om vleeseters voor haar burgers te winnen. Het bedrijf stimuleert supermarkten haar plantaardige burgers in de vleessectie te verkopen in plaats van tussen de vegetarische alternatieven.

 


Leave a Comment

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.