€1.5 miljoen groeigeld voor Veganz

Veganz investeert crowdfunding geld in internationale groei

In Nieuws door 30 september 2018 Laat een reactie achter

Veganz, de Duitse marktleider in plantaardige voeding, haalt met een crowdfunding campagne op Kapilendo €1.5 miljoen groeigeld op. Het bedrijf is in 2011 opgericht in Berlijn door Jan Bredack en realiseerde in 2017 een omzet van €24 miljoen.

Van supermarkt naar vegan levensmiddelen producent

Begonnen als eerste vegan supermarktketen in Europa, richt de onderneming zich tegenwoordig op de eigen productlijn. Het Veganz productassortiment bestaat onder meer uit plantaardige chocola, proteine repen en vleesvervangers. Inmiddels is Veganz verkrijgbaar bij meer dan 10.000 verkooppunten van ketens als COOP, Spar en Albert Heijn.

Crowdfunding groot succes

Veganz is in samenwerking met het Duitse Kapilendo een crowdfunding campagne gestart. Het minimale doel van 250.000 euro is inmiddels ruimschoots behaald, de bovengrens van €1.5 miljoen is bijna bereikt. Veganz steekt het groeigeld in internationale groei, het versterken van de Duitse sales en product ontwikkeling.

Entree in China

Veganz heeft bekendgemaakt de Chinese markt te betreden via een partnerschap met Xiaohongshu, zo bericht Vegconomist. Dit social selling platform is populair onder Chinese vrouwen van 18 tot 35 jaar in grote steden, de target doelgroep van Veganz.

Afbeelding: Veganz.de

 


Leave a Comment

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.